Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


JERZY GROTOWSKY és a Szegény Színház feladatlapszerűen

JERZY GROTOWSKY- 1933-1999

 

1.  A lengyel művelődéstörténeti háttér

 

VALLÁS

                        ……………………………………………………………….

A színházi előadás = szent tevékenység

 

 

                                   ……………….                      …………………………………

                                   szimbólumok                          módozatokat

                                   ……………….                      A közlés ………………………                                                                              a használt ……………………..                                                                  

                        a gyakorlati hasznosság szintjén használta ezeket

                        „összekacsintás a nézővel” = ………………………………………..

 

 

2. ALKOTÓK                       Gombrowich   ……………………………………..

                                   Mrozek                       ……………………………………..                                   

                                   Meyerhold                   ………………………

                                   Sztaniszlavszkij                ………………………

 

 

MŰVÉSZETE

 

1.         1959 – Opole …………………………….        Wroclaw                            …………………………………………………………………………….

A mítosz……………- tudatalatti atavisztikus …………….=őscivilizáció

……………………………………………………………………………………

 

 

2. Az előadások  

   szűk ………………..

-   kevés ……………………………

-           nincs ……………..

-           a színészek ………………………..a közönséggel

-           a néző …………………………………………érzi magát

-           kevés ………………..

 

 

3. A színész – le kell ásnia a …………………………………… mélyére

-           onnan…………………………………………………….

-           uralni

-           elemeire……………………….

-           ………………..alakítani

-          

Ki kell küszöbölnie az alkotófolyamattól ………………….akadályokat, melyeket saját ………………….és …………………………jelent.

Tehát a színész passzív - figyelő ………………………….legyen

-           ……………………………….használ

-           transzban van

-           a teljes odaadás a ……………………………..megy végbe

 

 

Tehát   ötvözi a

 

……………….+……………………..+………………………….

 

A színpadi megjelenítés …………………………….. keresztül történik.

 

                                   …………………………………….

 

A néző ………………………….képességére alapoz.

Cél : a néző ……………………………………….. folyó harc.

 

 

4. A SZEGÉNY SZÍNHÁZ- csak a színész ………………………………….

 

                                               ……………………………………………………

            a test = ………………………………………………………………..

            lemond a ………………………………………………………………

            rituális színház

 

 

5. PÁLYASZAKASZOK

 

1.         1959- OPOLE: ……………………………………………

1964- WROCLAW……………………………………….

 

            2. 70-es évek: …………………a színháznak                                  

                        a ………………………………………………….kutatása.

 

 

Hozzászólások

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.